August 22, 2014

“Reviving the Quranic Generation” & “Before I Say I Do”

TARIKH PROGRAM: 24 April 2014

Anjuran ISMA NZ dengan kerjasama dari pihak KUO, Persatuan Siswa-Siswi Dunedin (OU Persada) dan Brunei Student Association, program “Reviving the Quranic Generation” & “Before I Say I Do”, sebuah sesi perkongisan ilmu telah diadakan.

Program tersebut disampaikan oleh tetamu jemputan Dr Fatimah Zaharah Rosli dan merangkumi pengalaman beliau - bagaimana beliau tertarik untuk mendalami ilmu al-Quran yang telah membolehkan beliau menghafal 30 juz’ al-Qur’an sewaktu pengajiannya dalam bidang perubatan di Mesir.

“Before I Say I Do” adalah sesi Q&A tentang persediaan, masalah dan persoalan yang timbul ketika seseorang ingin ke alam pernikahan, termasuk cara menjaga pergaulan, ilmu yang perlu difasihi dan sebagainya yang juga disampaikan oleh Dr Fatimah Zaharah.

Tujuan program ini dijalankan adalah untuk meningkatkan semangat kaum muslimin mendalami dan mengahafal al-Qur’an sertamemberi peluang kepada mereka untuk mendapatkan informasi tentang perkara  yang perlu didalami sebelum memasuki alam berumahtangga.

Program ini telah menapat sambutan yang baik daripada warga muslim Malaysia dan juga muslim-muslimah "international".

Galeri Program:






No comments: