April 13, 2012

Lawatan Pelajar UTM ke Universiti Otago

13 April 2012- Seramai 12 orang pelajar Fakulti Sains(Fizik) Universiti Teknologi Malaysia telah mengadakan lawatan ke Universiti Otago pada 13 April yang lalu di bawah program 'New Zealand Exploration Programme,NEWZEX 2012'. Mereka tiba di Universiti Otago pada pkl 12 tengah hari. Mereka telah disambut oleh wakil dari University of Otago International Office, Otago Malaysian Student Association dan juga Kelab UMNO Otago sendiri.

Setibanya mereka di Universiti Otago, mereka dibawa meninjau Department of Physics University of Otago . Mereka berpeluang mendengar mendengar 'presentation' daripada Dr Pat Langhorne yang merupakan Head of Physics Department University of Otago. Mereka juga dibawa melihat 'coldroom' dan juga makmal-makmal yang digunakan oleh pelajar phD. Setelah itu, mereka dibawa melawat kawasan sekitar Universiti Otago sebelum ke International Office untuk 'welcoming tea'. Sebelum bertolak pulang, mereka berpeluang berjalan-jalan di Dunedin City.

Semoga lawatan 11 hari mereka di New Zealand dapat memberikan pengalaman dan pengetahuan yang berguna untuk mereka dan dikenang sampai bila-bila.

'Jauh Berjalan, Luas Pemandangan'




SILA 'KLIK' UNTUK KE GALERI GAMBAR

No comments: