May 5, 2009

Ulasan Soccer Social League (04/04/09)

Ulasan Soccer Social League

Pada 4 April, 2009 bertempat di Logan Park sekitar pukul 1 hingga pukul 3, team Levin Diamante telah melawan Harward Tiger dan Pharmacy Boys. Kedua-dua perlawanan berkeputusan seri dengan jaringan 2 sama dan 3 sama. Perlawanan berjalan lancar tapi kadang-kadang berlaku pertelingkahan mulut antara pemain. Dua keputusan yang memuaskan untuk Levin Diamante kerana ini baru perlawanan pertama yang mana banyak kelemahan masih boleh diperbaiki.

 

Levin Diamante

Nama

Rating

Faried

5

Paan

7

Junaid

7

Khidir

6

Cash

6

Amin

6

Buk

6

Hikmat

5

Faza

4

Wado

6

Iqbal

9 (star)

Boss

6

 Rating max 10

 

Man of the Match: Unexpected hero pada hari tersebut ialah Iqbal. Dia secara individu menyumbat 4 gol sehinggakan Wado terasa dipinggirkan. Iqbal sebagai pemain gantian pada awalnya masuk menggantikan Wado telah menjaringkan gol dan ini memberi masalah kepada Amin membuat pemilihan 9 pemain utama selepas ini. Rata-rata yang datang hari tu merasakan Iqbal perlu dipilih menyertai pasukan Malaysia tapi nationality-nya masih diragui. Apa-apa pun good luck untuk Iqbal dan di harap terus menyumbangkan gol di masa akan datang.

Pemain harapan: Paan menjadi pilihan untuk kategori pemain harapan. Dia bermula sebagai defender agak mengigil dan mengelabah namun akhirnya membuktikan bahawa posisi sebenar dia adalah sebagai goalkeeper. Banyak melakukan 'important save' yang menyelamatkan gawang gol dari dibolosi. Nampaknya Farid perlu memikirkan posisi baru kerana sebelum ini dia adalah penjaga gol tetap pasukan. Mungkin Faried boleh mencederakan kan Paan dan mengambil kembali posisi goalkeeper miliknya( apa-apa boleh terjadi).

Pemain perlu perhatian: Selepas perlawanan pada hari tersebut, terdapat tiga nama yang perlu diberi perhatian penuh. Mereka adalah Faza, Wado dan Faried. Ketiga-tiganya kurang stamina yang mana berebut-rebut untuk tidak masuk padang kerana keletihan. Ketiga-tiga mereka mempunyai alasan masing-masing yang mana Wado mungkin sebab sudah kahwin, Faza mungkin kerana selalu merokok dan Faried difahamkan bermain Pro E sampai lewat malam. Mungkin Amin perlu memberi perhatian serius tentang masalah ini.

No comments: