April 3, 2009

Laporan Pasukan Bola Tampar kita

Salam dan greetings!!

tanggal 1 april menyaksikan skuad bola tampar liga sosial kami menang besar 3 set berturut-turut ke atas Hayward Hall. skuad keris berantai yang dibarisi oleh kak dlyn, alisya, faizal, bukhari, munirmuji dan imran ternyata mantap dan berjaya mengawal gelanggang malam semalam.

terima kasih kepada fauzi ibrahim selaku kapten pasukan yang sedang berhempas pulas di wellington.penghijrahan beliau ke welllington tidak sekali-kali mematahkan semangat kental 'janggut' beliau untuk memantau prestasi skuad kami dari jauh.nama keris berantai juga adalah cetusan idea beliau ketika liga masjid tahun lepas yang menyaksikan kami berjaya menggondol gelaran juara.

set pertama menyaksikan persembahan bertenaga keris berantai dengan 'spike' bertenaga yang cukup kencang dan menggerunkan lawan dari faizal yang berambut 'spike'. halangan(block) dari faizal kesan 'spike' balas juga sedikit sebanyak melemahkan semangat lawan.

kak dlyn yang bertindak selaku pemberi arahan kelihatan sedikit blur pada malam tadi.walaubagaimanapun itu tidak sedikit pun mencacatkan mutu persembahan keris berantai.kecederaan jari telunjuk beliau ketika perlawanan pertama minggu lepas mungkin turut menjadi faktor penyebab kemurungan beliau.bak kata musab umayr 'macam jari orang mengandung'.

imran si kiwi laut juga tak kurang hebatnya.datang membawa bekalan air tajaan kelab umno otago melihatkan pemuda 'berbulu roma emas' ini beraksi tenang tanpa gangguan. konsisten menguyah gul-gula getah ketika permainan seolah-olah mendapat bekalan tenaga tambahan untuk melakukan 'fast ball spike'.mantap!!!

munirmuji seperti biasa menyuap bola kepada semua 'spiker' yang minta disuap.bukan 'makan suap' seperti isu yang sedang hangat diperkatakan sekarang ye,harap maklum. seperti semua ketahui,beliaulah yang paling bising menyuruh itu dan ini menjadi diktator keris berantai.

alisya, walaupun sebagai pemain jemputan skuad kami yang hanya mencukupkan korum 2 wanita dalam setiap pasukan uga mempamerkan persembahan yang baik. 'housemate' kak lyn ini terkenal dengan servisnye yang terkena net dan masuk ke gelanggang lawan.mereka terjerat!!!wahahaha

bukhari, merupakan pemain baru dalam arena bola tampar ini pada mulanya kelihatan gugup melihatkan tubuh sasa dan tegap pemain-pemain dari Hayward Hall.namun setela cukup 'panas' dia semakin serasi.tahniah kepada bukhari kerana cita-cita beliau untuk 'spike' ketika perlawanan malam tadi berjaya!!!walaubagaimanapun, bola itu telah berjaya dihadang oleh pemain lawan.

sekian berita melaporkan perkembangan skuad bola tampar keris berantai.untuk makluman skuad ini adalah skuad Otago yang akan bertanding ketika Bersatu Game ketika cuti musim sejuk nanti.

Diharapkan pihak penganjur Bersatu Games tahun ini dapat mempertimbangkan penukaran tarikh kejohanan lantaran kami di Otago yang rata-ratanya pelajar sains kesihatan (health science) telah memulakan sesi semester ke2 kami.

kalau tidak tiadalah kontijen berkualiti dari bandar Dunedin dapat beraksi. atau lebih parah, Otago tak hantar kontijen terus. dengar tu penganjur!!!

2 comments:

Anonymous said...

aku rasa faizal yg plng mantap!!!

poji said...

hahah.. oo... ni sapa penulis ni.. bukan main lg ye..anyway gud job guys.. main lah elok2 ye.. :)